tiistai 6. heinäkuuta 2010

TI 06.07.2010














Kuva Malmbergin tuvasta

Päivän sää

Lämpötila aamulla + 15 C, lämpötila päivällä + 26 C.

Tapahtumat

K-Pallo voitti IV-sarjan jalkapallo-ottelussa eilen illalla vieraissa IK Myranin numeroin 2-1. K-Pallo kohtaa lauantaina kotonaan KP-V:n.

Lähetin valtakunnansyyttäjävirastoon täydennys- ja kiirehtimispyynnön.

Kävin tänään Malmbergin tuvalla kahvila. Tämä on jokavuotinen perinne minulle.

Sain tänään kirjeen, jonka posti oli avannut. Kirjekuoreen oli kirjoitettu: luottamuksellinen. En ymmärrä kenen luvalla kirjeitäni avataan.

Uutiset

Tutkija Jukka Seppinen harkitsee kunnianloukkausjutun nostamista Suojelupoliisin (Supo) historiasta kertovasta teoksesta Ratakatu 12. Seppisen mukaan hänet kytketään kirjassa perusteetta 1980-luvun alun vakoilujuttuun.

Lehtileikkeet lehtileikekirjaani

Ensimmäinen lehtileike käsittelee vuoden kalajokisen valintaa. Pekka Himanka on vuoden 2010 kalajokinen. Hän sai arvonimen ja pronssisen Kala-Kalle-patsaan kotiseutujuhlassa sunnuntaina.

Terveys ja liikunta

Paino 103,2 kg, verenpaine 176/107, lepopulssi 55. Kävely 9 km, pyöräily 36 km/ 1008 km

Loppukevennys

Opettaja kysyi, kuka osaa ruokarukouksen. Pikku-Kalle viittasi. – Minä osaan yhden. Isä opetti.
- No, annahan tulla sitten! – Hyvä Jumala, onko tämä olevinaan pihvi!

Toimittaja Kajava tuli hätäisenä ravintolaan. – Tarjoilija, minä olin eilen täällä ottamassa pari lasillista ja unohdin varmaan pöydälle lompakon, jossa oli tuhat markkaa rahaa. – Minä luulin, että jätitte ne juomarahoiksi, tarjoilija tuumi. – Juomarahoiksi tonni! Kajava rähähti. – Oletteko hullu? – Luulin, että te olette, tarjoilija vastasi rauhallisesti.

Virtanen oli kesäleskenä, koska hänen vaimonsa oli matkustanut viikoksi Kanarialle. Joka ilta Virtanen heitti kolikolla kruunaa ja klaavaa, lähtisikö hän kapakkaan vai jäisikö kotiin. Eräänä iltana hän joutui heittämään kolikkoa seitsemän kertaa, ennen kuin pääsi lähtemään kapakkaan.

Hovimestari tulee asiakkaan pöytään ja sanoo: - Anteeksi, mutta kokki toivoo, että pureskelisitte ruokanne huolellisesti. Hän on kadottanut piilolasinsa.

- Tarjoilija, tämä pihvi on kamalan sitkeä! – Valitan. Tuonko teille kyljyksen? – Käykö se? Minähän olen syönyt tästä jo puolet. – Ei se mitään, meillä on myös puoleksi syötyjä kyljyksiä.

Baarissa istuu roteva karju. Hän tarttuu sitruunaan, puristaa sen ruttuun ja sanoo: - Ilmaiset viinat sille, joka pystyy puristamaan tästä sitruunasta enää tipankin nestettä. Baarin hintelin mies nousee seisomaan, ilmoittaa onnistuvansa siinä ja onnistuu myös. – Miten tuo on mahdollista? ihmetteli karju. – No, minulla on kokemusta. Olen töissä verovirastossa.

Suomalainen ja ruotsalainen kiistelivät: - Panen pääni pantiksi siitä, että olen oikeassa, ruotsalainen intti. – Ja minä taskuni. – Mutta eihän niissä ole mitään. – Ei niin. Panokset ovat siis tasan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti